Tratarea aerului

Aer-curat-pentru-plamani-sanatosi-300x225

Dupa cum bine stim aerul transporta praf si umiditate, astfel dupa comprimare umiditatea condenseaza in racitor si in butelie. Totusi o mica parte ajunge si in instalatia pneumatica.

Pe langa apa mai ajung si particule de ulei si rugina, acestea fiind daunatoare echipamentelor pneumatice din retea.

Filtrarea aerului

Aerul poate fi transportat catre utilaje printr-o retea de polipropilena sau teava metalica, iar apa rezultata prin comprimare sau condensare se amesteca cu particulele de praf, rezultand un amestec periculos pentru echipamentele pneumatice utilizate (electrovalve pneumatice, cilindri pneumatici), daca nu sunt eliminate in la intrarea iutilaj.

Acest lucru il face filtrul de aer.

Functionare

Aerul patrunde in unitatea de filtrare unde are o miscare centrifugara datorita sistemului din partea de sus a unitatii de filtrare. Particulele de apa si de praf sunt, astfel, aruncate pe peretele paharului dupa care cad in zona libera din partea de jos a paharului.

Dupa acest pas aerul trece printr-un element filtrant care poate fi de la 0,01 microni pana la 40 microni care opreste trecerea celor mai fine particule.

Un sistem de purjare se afla la baza paharului unitatii de filtrare, pentru eliminarea impuritatilor depuse:

Sistemul de purjare poate fi de 4 feluri:

  • purjare manuala – fiind necesara interventia operatorului utilajului
  • purjare semiautomata – este actionata numai la intreruperea aerului
  • purjare automata – prin flotor actionat la cresterea nivelului condensului
  • purjare cu comanda electrica – se foloseste o electrovalva pneumatica

Intretinerea filtrului

Este foarte importanta curatarea elementului filtrant din unitatea de filtrare. Cu cat gradul de filtrare este mai mare cu atat necesita curatare mai des sau schimbare.